Monday, August 30, 2010

Shopping Sakan Aihhh....

Haiii selamat hari raya,
hari untuk kita semua..adoiii
sila lupa lirik !!!

Salam Guyz,
raya dah nak dekat dahhh...dah beli persiapan nak raya???




Kebetulan cuti Nuzul Al-Quran hari tu,Imz ambil peluang ni turun Kl..kebetulan pulak Kak Zura & her family pun datang dari Kelantan..so ape lagi,lets habiskan duit di pusat-pusat membeli belah anda....hahaha

..


syaamil....kalau beli pakaian,bukan main lagi...ratus-ratusan yang dipilih...heeyyy,ni baru form 3..kalau dah masuk u,ribu-ribuan ape.kopak mama dan papa hang!
iman dan aqeef ni,orang sibuk pilih baju,seluar..dorang main kejar-kejar..
so,nak mood membeli kurang aman bila anak-anak nakal ini tak dengar kata...aiseman ayat..
kepada ibu bapa di luar sana,nak bawak anak pergi shopping...awasi lah anak anda sebaik mungkin,takut jadi perkara tak diingini jek..

si aqeel...nak pulak dukung dengan chekshu yer...pandai hang naa,kasi channn sama mama dan papa shopping habis-habisan...

next day,pergi midvalley...ramai orang macam pergi pasar malam
next,pergi putrajaya..presint 2..ada jualan murah barang branded..
siap ada Bill Keith lagi...Kak Zura sempat sapu sepasang kasut BK..mahal beb!
gua lum mampu...huhu..gigit jari jela tengok...

bergaya dengan baju baru ler tu anak-anak teruna ni....
poyossss r(jeles sebab chekshu baju lama)

31 Ogos 2010...
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan pada
tanah tumpah darahku,airmataku...MALAYSIA

Imz L.O.V.E Malaysia

semoga negara kita aman sejahtera...amin


Saturday, August 28, 2010

10 PETANDA DIA JODOH KITA...




10 PETANDA DIA JODOH KITA.......





Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?
Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.


1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.


2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.


3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.


4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.


5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.


6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?


7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.


8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.


9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.


10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

+ Ditulis oleh Hj Abdul Samad Profile:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000474159776 p/s: sebarkan ilmu walau dengan satu ayat..




Wednesday, August 25, 2010

Lirik 150 Juta Kali

gambar fynn jamal

Lirik lagu 150 juta oleh Fynn Jamal :

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
mereka tanyakan engkau soalan yang sama
"hei kenapa kau masih lagi mahu kan dia?"
"apa kau buta?apa kau pura-pura suka?"

Di seratus lima puluh juta kali itu
di depan semua engkau tarik tangan aku
yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu,
sambil ketawa engkau bilang satu persatu

"Dia mungkin bengis seperti singa"
"tapi dia nangis tonton cerita korea"
"dia mungkin keras bila bersuara"
"tapi dia jelas jujur apa adanya"

Aku lagi kenal dia

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
aku pesan padamu apa yang bakal jadi
"engkau dan aku mungkin ada tidak serasi"
"kau sangat manis,aku ini pula dawai besi"

Di setiap seratus lima puluh jutanya
aku pun dalam hati semacam tak percaya
apa kau lihat padaku, jujurkan saja
terus kau cubit daguku sambil berkata

"Sayang mungkin baran tak kira masa"
"tapi sayang tahan kalau salahnya saya"
"sayang mungkin saja keras kepala"
"tapi sayang manja bila kita berdua"

Saya kenal sayang saya

Buat apa dicerita bahagia kita rasa
biar tidak dipercaya, peduli orang kata
baju ronyok tak apa asal pakai selesa
berkilau tak bermakna kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
tapi bisa nangis semata demi senja
suaraku keras tak berbahasa
kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
mana boleh tahan angin cemburu buta
dan aku sengaja tunjuk keras kepala
aku punya manja kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua

n0te Imz : * love this song so much....sempoi + penuh makna beb.dapat tau lagu ni lepas tengok video dari awek bertudung,hana zatie yang cun manis tu....suka giler tengok dia main gitar sambil nyanyi lagu ni.to hana zatie ,u berbakat dear...kawan i pun rasa jatuh hati tengok you...hehe..so,enjoy tis song when u came to my blog..yezzaaaa


Tuesday, August 17, 2010

Ketenangan dan sekali sekala gelabah


tenang tengok senyuman anak-anak kecil,bukan anak tekak mahupun anak rambut yer..
stop Imz !

Salam Guyz

Puasa Ok???
Alhamdullilah...Imz puasa penuh lagi setakat hari ni,dah masuk hari ke 7 kan kita berpuasa..m.c yang sahih tak dapat lagi,kalau tak dapat lagi best..leh jer puasa penuh,tak payah ganti-ganti..weeee

Plan puasa kali ni nak diet la konon,nak bukak puasa macam sup jer,then lepas terawih tak nak morih ni..nak ganti dengan main badminton..semangat sebelum puasa tu memang berkobar-kobar la!

Masuk hari pertama puasa dah hapus segala rancangan awal tu..makan memang la makan keaw teaw sup je,tapi lepas terawih..banyak pulak makanan sampingan yang ada..ape lagi,melantak lah! Court badminton tu jeling sebelah mata pun dah tak nak...hehe...teruk betul! azam dalam diri langsung tak kuat....

masuk hari kedua,ketiga...isshhh...termakan nasi la pulak...'ter' makan la sangat kan,ngee..tak tahan beb tengok godaan nasi.Tambahan pulak kalau pergi bazar ramadhan...
Dah dekat nak habis belajar ni,kami gurl-gurl ni pergi lah bukak puasa kat KFC..saja lah nak simpan moment bersama-sama.best jugak...sambil makan,sambil gelak...haisshhh...seronok banget tu!

berbuka puasa dengan family belum sempat lagi,tunggu cuti la kot..nuzul AL-QURAN ni,Imz nak pergi KL..tiket pergi balik dah beli pun..dah tak sabar-sabar nak tungu detik tu,nak makan puas-puas dengan family,hope ma pun datang KL jugak masa tu..rindu ma sangat-sangat..

Bulan puasa memang kita rasa tenang kan,sebab bila buat kerja waktu siang..tak payah fikir perut tengah lapar.Perut ni pun dapat rehat yang secukupnya..ewah..hehe..tapi kadang-kadang tu serabut gak kepala otak ni,fikir assigment yang aisemen banyak giler...macam-macam benda nak kena buat,presentation la..kkp la...AR lagi la...rambang mata nak buat mana dulu..hehe.bajet la...

tapi apa-apa pun,harap semua akan settle dengan baik...amin

sambil-sambil online ni,jenguk jugak blog kawan-kawan..ada story gempak yang langsung tak sedap di dengar,pasal kecabulan mulut seorang rakyat Malaysia yang dilahirkan Islam tapi tak bersyukur dengan nikmat yang diberi..boleh senang-senang hina agama,berkotak-katik kan rukun ISLAM..ishhh...kisah SALLEH GREGOR SAMSA ni..semoga dia mendapat hidayah dari ALLAH S.W.T...amin

save as dulu sebelum zoom


Sejak akhir-akhir ni,dah macam-macam kes melibatkan FACEBOOK...dorang jadikan medan FB tempat luah perasaan,tempat luah tak puas hati..ini lah bahana kemajuan IT sekarang.huhu..
Satu dunia boleh baca kata-kata kebodohan kita...sebelum nak cakap pape yang boleh guris sensitivi masyarakat kita,fikir la dulu banyak-banyak kali..jangan main sedap jer sound,nanti korang jugak dapat susah..adoiii...

Membebel pulak Imz bulan-bulan puasa ni...huhu..bukan membebel,sekadar ingat mengingati sesama kita,Imz pun kadang-kadang terlepas cakap,terlepas tulis jugak...so,kita sama-sama la beringat ye dak?

ok la,dah nak masuk ASAR...then nak prepare pergi bazar Ramadhan kat Kangar,Perlis pulak..jumpa Aweera lagi ke?hoho...dah tau artis,malu-malu pulak nak tonjolkan diri...relex la bro,kita orang lebih teruja tengok lauk daripada kamu..hehehe...sorry...



Monday, August 9, 2010

Salam Ramadhan

Salam

Di kesempatan ini,Imz ingin mengucapkan

'SELAMAT BERPUASA'
teristimewa buat

keluarga tersayang di Kelantan dan Kuala Lumpur,
sahabat di Kelantan,Perlis dan seluruh Malaysia,
rakan-rakan blogger sekalian...

Semoga ramadhan kali ini lebih berkat dan penuh kenangan manis..
amin....
jangan ponteng-ponteng puasa yer!!!

ni maybe last year Imz sambut puasa di negeri Perlis,huhu..
tahun depan tak sure lagi kat mana.
so,nak sangat ramadhan kali ni menyimpan moment yang best dengan kawan-kawan kat IPG Perlis ni..rasa sedih la pulak..tapi itu adat kan,yang bertemu pasti akan berpisah...

so,selamat berpuasa !!!!!

sambil-sambil shopping raya...tu yang paling tak leh blaaaa...hehe


Imz'Journey

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails

Monday, August 30, 2010

Shopping Sakan Aihhh....

Posted by imz at 8:51 AM 4 comments
Haiii selamat hari raya,
hari untuk kita semua..adoiii
sila lupa lirik !!!

Salam Guyz,
raya dah nak dekat dahhh...dah beli persiapan nak raya???




Kebetulan cuti Nuzul Al-Quran hari tu,Imz ambil peluang ni turun Kl..kebetulan pulak Kak Zura & her family pun datang dari Kelantan..so ape lagi,lets habiskan duit di pusat-pusat membeli belah anda....hahaha

..


syaamil....kalau beli pakaian,bukan main lagi...ratus-ratusan yang dipilih...heeyyy,ni baru form 3..kalau dah masuk u,ribu-ribuan ape.kopak mama dan papa hang!
iman dan aqeef ni,orang sibuk pilih baju,seluar..dorang main kejar-kejar..
so,nak mood membeli kurang aman bila anak-anak nakal ini tak dengar kata...aiseman ayat..
kepada ibu bapa di luar sana,nak bawak anak pergi shopping...awasi lah anak anda sebaik mungkin,takut jadi perkara tak diingini jek..

si aqeel...nak pulak dukung dengan chekshu yer...pandai hang naa,kasi channn sama mama dan papa shopping habis-habisan...

next day,pergi midvalley...ramai orang macam pergi pasar malam
next,pergi putrajaya..presint 2..ada jualan murah barang branded..
siap ada Bill Keith lagi...Kak Zura sempat sapu sepasang kasut BK..mahal beb!
gua lum mampu...huhu..gigit jari jela tengok...

bergaya dengan baju baru ler tu anak-anak teruna ni....
poyossss r(jeles sebab chekshu baju lama)

31 Ogos 2010...
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan pada
tanah tumpah darahku,airmataku...MALAYSIA

Imz L.O.V.E Malaysia

semoga negara kita aman sejahtera...amin


Saturday, August 28, 2010

10 PETANDA DIA JODOH KITA...

Posted by imz at 9:05 AM 1 comments



10 PETANDA DIA JODOH KITA.......





Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?
Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.


1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.


2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.


3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.


4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.


5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.


6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?


7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.


8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.


9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.


10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

+ Ditulis oleh Hj Abdul Samad Profile:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000474159776 p/s: sebarkan ilmu walau dengan satu ayat..




Wednesday, August 25, 2010

Lirik 150 Juta Kali

Posted by imz at 12:07 AM 0 comments
gambar fynn jamal

Lirik lagu 150 juta oleh Fynn Jamal :

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
mereka tanyakan engkau soalan yang sama
"hei kenapa kau masih lagi mahu kan dia?"
"apa kau buta?apa kau pura-pura suka?"

Di seratus lima puluh juta kali itu
di depan semua engkau tarik tangan aku
yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu,
sambil ketawa engkau bilang satu persatu

"Dia mungkin bengis seperti singa"
"tapi dia nangis tonton cerita korea"
"dia mungkin keras bila bersuara"
"tapi dia jelas jujur apa adanya"

Aku lagi kenal dia

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
aku pesan padamu apa yang bakal jadi
"engkau dan aku mungkin ada tidak serasi"
"kau sangat manis,aku ini pula dawai besi"

Di setiap seratus lima puluh jutanya
aku pun dalam hati semacam tak percaya
apa kau lihat padaku, jujurkan saja
terus kau cubit daguku sambil berkata

"Sayang mungkin baran tak kira masa"
"tapi sayang tahan kalau salahnya saya"
"sayang mungkin saja keras kepala"
"tapi sayang manja bila kita berdua"

Saya kenal sayang saya

Buat apa dicerita bahagia kita rasa
biar tidak dipercaya, peduli orang kata
baju ronyok tak apa asal pakai selesa
berkilau tak bermakna kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
tapi bisa nangis semata demi senja
suaraku keras tak berbahasa
kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
mana boleh tahan angin cemburu buta
dan aku sengaja tunjuk keras kepala
aku punya manja kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua

n0te Imz : * love this song so much....sempoi + penuh makna beb.dapat tau lagu ni lepas tengok video dari awek bertudung,hana zatie yang cun manis tu....suka giler tengok dia main gitar sambil nyanyi lagu ni.to hana zatie ,u berbakat dear...kawan i pun rasa jatuh hati tengok you...hehe..so,enjoy tis song when u came to my blog..yezzaaaa


Tuesday, August 17, 2010

Ketenangan dan sekali sekala gelabah

Posted by imz at 1:15 AM 0 comments

tenang tengok senyuman anak-anak kecil,bukan anak tekak mahupun anak rambut yer..
stop Imz !

Salam Guyz

Puasa Ok???
Alhamdullilah...Imz puasa penuh lagi setakat hari ni,dah masuk hari ke 7 kan kita berpuasa..m.c yang sahih tak dapat lagi,kalau tak dapat lagi best..leh jer puasa penuh,tak payah ganti-ganti..weeee

Plan puasa kali ni nak diet la konon,nak bukak puasa macam sup jer,then lepas terawih tak nak morih ni..nak ganti dengan main badminton..semangat sebelum puasa tu memang berkobar-kobar la!

Masuk hari pertama puasa dah hapus segala rancangan awal tu..makan memang la makan keaw teaw sup je,tapi lepas terawih..banyak pulak makanan sampingan yang ada..ape lagi,melantak lah! Court badminton tu jeling sebelah mata pun dah tak nak...hehe...teruk betul! azam dalam diri langsung tak kuat....

masuk hari kedua,ketiga...isshhh...termakan nasi la pulak...'ter' makan la sangat kan,ngee..tak tahan beb tengok godaan nasi.Tambahan pulak kalau pergi bazar ramadhan...
Dah dekat nak habis belajar ni,kami gurl-gurl ni pergi lah bukak puasa kat KFC..saja lah nak simpan moment bersama-sama.best jugak...sambil makan,sambil gelak...haisshhh...seronok banget tu!

berbuka puasa dengan family belum sempat lagi,tunggu cuti la kot..nuzul AL-QURAN ni,Imz nak pergi KL..tiket pergi balik dah beli pun..dah tak sabar-sabar nak tungu detik tu,nak makan puas-puas dengan family,hope ma pun datang KL jugak masa tu..rindu ma sangat-sangat..

Bulan puasa memang kita rasa tenang kan,sebab bila buat kerja waktu siang..tak payah fikir perut tengah lapar.Perut ni pun dapat rehat yang secukupnya..ewah..hehe..tapi kadang-kadang tu serabut gak kepala otak ni,fikir assigment yang aisemen banyak giler...macam-macam benda nak kena buat,presentation la..kkp la...AR lagi la...rambang mata nak buat mana dulu..hehe.bajet la...

tapi apa-apa pun,harap semua akan settle dengan baik...amin

sambil-sambil online ni,jenguk jugak blog kawan-kawan..ada story gempak yang langsung tak sedap di dengar,pasal kecabulan mulut seorang rakyat Malaysia yang dilahirkan Islam tapi tak bersyukur dengan nikmat yang diberi..boleh senang-senang hina agama,berkotak-katik kan rukun ISLAM..ishhh...kisah SALLEH GREGOR SAMSA ni..semoga dia mendapat hidayah dari ALLAH S.W.T...amin

save as dulu sebelum zoom


Sejak akhir-akhir ni,dah macam-macam kes melibatkan FACEBOOK...dorang jadikan medan FB tempat luah perasaan,tempat luah tak puas hati..ini lah bahana kemajuan IT sekarang.huhu..
Satu dunia boleh baca kata-kata kebodohan kita...sebelum nak cakap pape yang boleh guris sensitivi masyarakat kita,fikir la dulu banyak-banyak kali..jangan main sedap jer sound,nanti korang jugak dapat susah..adoiii...

Membebel pulak Imz bulan-bulan puasa ni...huhu..bukan membebel,sekadar ingat mengingati sesama kita,Imz pun kadang-kadang terlepas cakap,terlepas tulis jugak...so,kita sama-sama la beringat ye dak?

ok la,dah nak masuk ASAR...then nak prepare pergi bazar Ramadhan kat Kangar,Perlis pulak..jumpa Aweera lagi ke?hoho...dah tau artis,malu-malu pulak nak tonjolkan diri...relex la bro,kita orang lebih teruja tengok lauk daripada kamu..hehehe...sorry...



Monday, August 9, 2010

Salam Ramadhan

Posted by imz at 10:41 PM 0 comments
Salam

Di kesempatan ini,Imz ingin mengucapkan

'SELAMAT BERPUASA'
teristimewa buat

keluarga tersayang di Kelantan dan Kuala Lumpur,
sahabat di Kelantan,Perlis dan seluruh Malaysia,
rakan-rakan blogger sekalian...

Semoga ramadhan kali ini lebih berkat dan penuh kenangan manis..
amin....
jangan ponteng-ponteng puasa yer!!!

ni maybe last year Imz sambut puasa di negeri Perlis,huhu..
tahun depan tak sure lagi kat mana.
so,nak sangat ramadhan kali ni menyimpan moment yang best dengan kawan-kawan kat IPG Perlis ni..rasa sedih la pulak..tapi itu adat kan,yang bertemu pasti akan berpisah...

so,selamat berpuasa !!!!!

sambil-sambil shopping raya...tu yang paling tak leh blaaaa...hehe


Click C.I.N.T.A

asasa